بیا 2 بهشت

ساخت وبلاگ

امکانات وب

-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->-->

هیچ چیز بدتر از این نیست که پول خودتان یا پدر مظلومتان را برای یک گجت یا محصول صرف کنید و بعد از دو روز متوجه شوید که مدل جدید با امکاناتی خارق‌العاده به بازار آمده است و گجت شما دیگر ارزش فروش هم ندارد. نگران نباشید، چرا که حتی در این دوران پیشرفت و تحول، هنوز تعدادی از محصولات عمر مفید زیادی دارند و مدت‌ها می‌توانند به شما لذت استفاده را هدیه نمایند.

۱. مانیتور

future-proof-gadgets-1حتی اگر شما در خانه و محل کار خود از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، باید بدانید که داشتن یک مانیتور بزرگ اضافه بسیار مفید است. هر چه تعداد پیکسل بیشتری را در اختیار داشته باشید خلاقیت و کارکرد شما بیشتر خواهد بود و زمان کمتری را برای مالتی تسکینگ صرف می‌کنید. قیمت این دسته از محصولات تا قبل از صعود دلار منطقی و گاها بسیار پایین بوده است. شما هم اکنون با مبلغی بین۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان می‌توانید نمایشگر ۲۲ اینچی بسیار با کیفیتی بخرید و بر روی میزکار خود قرار دهید.

عمر مفید این محصولات بسیار زیاد است و در پنج سال اخیر به ندرت تحولات انقلابی در مانیتورها اتفاق افتاده است. اگر یک مانیتور IPS خوب بخرید، مطمئن باشید تا سالها می‌تواند به شما خدمت‌رسانی کند. در حالی که بقیه قطعات کامپیوتر شما به سطل آشغال و سازمانهای بازیافت سفر می‌کنند، مانیتور شما استوار بر روی میزتان باقی می‌ماند.

۲. Solid State Drives یا SSD

future-proof-gadgets-2اگر از SSD در کامپیوتر خود استفاده نمی‌کنید، از خواندن این مقاله همین لحظه دست بردارید، و یک پست الکترونیکی عذر خواهی برای رییس خود ارسال کنید، با مضمون این که چقدر زمان با ارزش خود را هدر داده‌اید. شاید تا زمانی که از SSD استفاده نکنید درک نکنید که چقدر با دیسک سخت تفاوت دارد. تا به حال به این موضوع دقت کرده‌اید که حتی با وجود ۴ هسته ۳ گیگاهرتزی و ۴ گیگابایت رم در کامپیوتر، باز هم ۱۰ یا ۲۰ ثانیه طول می‌کشد تا یک فایل فوتوشاپ باز شود؟ درست حدس زدید، مشکل از پردازنده و یا حافظه موقت کامپیوتر نیست، بلکه مشکل سیستم قدیمی‌ و کند دیسک سخت، برای یافتن و خواندن فایل از روی دیسک است.

قیمت این محصول پر سرعت و برق آسا با وجود کاهش شدید در قیمت جهانی باز هم در ایران نسبتا زیاد است. شما می‌توانید یک SSD با حجم ۶۴ گیگابایت را با قیمتی در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان تهیه کنید، و مطمئن باشید این سرمایه‌گذاری تاثیر بزرگی بر عملکرد دستگاه شما خواهد داشت و ماه‌ها و سال‌ها می‌تواند بدون تغییر، سرعت خود را به رخ شما بکشد.

۳. نوت بوک‌های ویندوز ۷

future-proof-gadgets-3شاید از دیدن این گزینه تعجب کنید. اما هر تغییر بزرگی در گجت‌ها تبعات بسیاری دارد که بسیاری از آنها قابل پیش‌بینی نیست. ویندوز ۸ امکانات فراوان لمسی دارد و عملکردش به نسبت سریع‌تر است، اما تغییر انقلابی در رابط‌ کاربری شاید به مزاج همه خوش نیاید. اگر احساس می‌کنید که ویندوز ۷ کارهای شما را به خوبی راه می‌اندازد، همین امسال نوت‌بوک مورد علاقه خود را خریداری کنید و مطمئن باشید که برای مدت‌ها این نوت‌بوک به شما در کمال قدرت خدمت‌رسانی خواهد کرد. ویندوز ۷ یکی از بهترین سیستم‌عامل‌ها در تاریخ مایکروسافت بوده است و اگر سیستم لمسی را در نظر نگیریم هیچ چیزی از ویندوز ۸ کم نخواهد داشت و از تمام نرم‌افزارهای مهم مانند آفیس ۲۰۱۳ برای مدت مدیدی پشتیبانی خواهد کرد.

۴. تبلتهای چندرسانه‌ای ۷ اینچی

future-proof-gadgets-4دلیل قرار گرفتن این گزینه در لیست، قیمت باورنکردنی و کارکرد بسیار خوب این تبلت‌ها است. به طور مثال نکسوس ۷ با قیمت ۱۹۹ دلار یا ۷۰۰ هزار تومان! می‌تواند برای مدت‌ها نیازهای چندرسانه‌ای و ارتباطی شما را تامین کند. این محصولات چرخه عمر یک ساله دارند و اگر هم اکنون یکی از آنها را خریداری کنید تا اواخر سال ۲۰۱۳ که مدل جدید آنها به بازار عرضه شود، نگرانی نخواهید داشت. و حتی بعد از آن زمان نیز این تبلت‌ها با بروزرسانی نرم‌افزار و سیستم‌عامل می‌توانند باز هم خدمات جدیدی به شما ارایه دهند. پس اگر قصد خرید تبلت ۷ اینچی ارزان قیمت دارید، درنگ نکنید چرا که مدت‌ها از آن لذت خواهید برد.

۵. آیفون ۵ و یا پرچم‌داران دیگر شرکت‌ها

future-proof-gadgets-5شاید دیدن این محصول در لیست برای برخی ناراحت کننده باشد اما باید به این موضوع توجه داشت که اپل اولین شرکتی بوده است که در دنیای تلفن هوشمند تنها یک محصول داشته است و یک سال یکبار مدل جدید معرفی می‌کند. بعد از مدتی شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اچ تی سی به همین روال محصولات خود را معرفی کردند و طول عمر محصولات خود را یک سال انتخاب نمودند. اما هنوز هم این شرکت‌ها وسوسه می‌شوند و گاها محصولات پرچمدار خود را با یک محصول بهتر از چشم خریداران می‌اندازند. مثلا شاید خریداران گلکسی اس ۳ از وجود محصول بهتری مانند نوت ۲ تا حدی ناراحت شده باشند یا طرفداران اچ تی سی از وجود +One X آن هم چند ماه پس از مدل اصلی عصبانی شده باشند. بنابراین هنوز گزینه مطمئن یک ساله آیفون ۵ است. حمایت نرم‌افزاری چندساله شرکت اپل نیز در این تصمیم‌گیری مهم است.

دلیل بعدی این است که اپل طبق روال گذشته، هر دو سال یک بار تغییر اساسی در آیفون ارایه می‌دهد، اگر تصور می‌کنید که آیفون ۶ تحولات بزرگی نسبت به آیفون ۵ خواهد داشت، احتمالا در اشتباه هستید. بنابراین هم اکنون بهترین زمان برای خرید آیفون ۵ است، چراکه با حمایت نرم‌افزاری و وسایل جانبی فراوانی که در ماه‌های آینده در انتظار شما است، می‌توانید حد‌اقل ۲ سال از داشتن این محصول لذت ببرید. نکته دیگر اینکه بعد از سالها اپل طراحی پورت خود را تغییر داده است و مطمئنا همانند گذشته مدت مدیدی از این استاندارد جدید پشتیبانی همه جانبه خواهد نمود. پس اگر قصد خرید لوازم جانبی محصولات اپل را دارید هم‌اکنون زمان مناسبی است. به طور مثال شما می‌توانید از یک سیستم صوتی با کیفیت که دارای پورت Lightning است سالها لذت ببرید و نگران از دور خارج شدن آن نباشید. و یا تبدیل پورت Lightning به HDMI می‌تواند گزینه مناسبی باشد که سالها در کنار محصولات جدید اپل به شما خدمت‌رسانی کند.

گزینه مناسب‌اندرویدی مدل جدید نکسوس است، چراکه احتمالا قدرت سخت‌افزاری بسیار بالایی خواهد داشت و مدت‌ها از حمایت نرم‌افزاری فوری گوگل برخوردار خواهد بود. پس اگر‌ اندروید را انتخاب می‌کنید بهتر است به سوی اصل مطلب یعنی نکسوس بروید. اگر هم ویندوز فون ۸ نظر شما را جلب نموده احتمالا لومیا ۹۲۰ به دلیل کیفیت بالای ساخت و حمایت نرم‌افزاری شرکتهای نوکیا و مایکروسافت، ماه‌ها و شاید سالها برای شما مفید و قابل استفاده باشد. مورد جالب دیگر خرید لوازم جانبی است که با میکرو USB، بلوتوث ۴.۰ یا NFC هماهنگ است، به طور قطع از این به بعد تمامی‌ موبایل‌های مهم و پرچمدار از این سیستم‌ها پشتیبانی خواهند کرد و این لوازم جانبی می‌تواند برای مدت‌ها حتی با وجود تغییر گوشی به شما خدمت‌رسانی کند.

۶. کتابخوان الکترونیکی

future-proof-gadgets-6اگر اهل استفاده از کتابخوان الکترونیکی هستید، هم اکنون زمان بسیار مناسبی برای خرید است. محصولات جدید دو شرکت بزرگ در این زمینه یعنی آمازون و Baes&Noble به تازگی معرفی شده‌اند. محصولاتی مانند Paperwhite که با قیمت ۱۱۹ دلار به نسبت کارکرد قیمت بسیار مناسبی دارد. اینکه تا چه حد می‌توان در نرم‌افزار این دستگاه‌ها دست برد هنوز معلوم نیست و نیاز به تحقیق بیشتری دارد. اما از دید تکنولوژیکی و قیمت باید گفت که عمر مفید این محصولات بسیار زیاد است و مدت‌ها می‌توانید از آنها لذت ببرید. البته پیشنهاد زومیت برای ایرانی‌ها کتابخوان‌های سونی است که این کمپانی نیز نسخه جدیدی با نام PRS-T2 را ارائه نموده است.

۷. پرینترها

future-proof-gadgets-7تمام محصولات الکترونیکی و وابسته به کامپیوتر در حال پیشرفت و تحول هستند و هر روز مدل بهتری از آنها به بازار می‌آید. اما بعضی از این محصولات تفاوت چندانی میان مدلهای قدیمی‌ و جدیدشان وجود ندارد. پرینتر از آن دسته محصولات است. شما با خرید یک پرینتر مناسب، مطمئن باشید که برای حداقل ۵ سال از آن لذت خواهید برد. چه هدف شما پرینت عکس باشد و چه متن، در هر دو صورت تکنولوژی پرینترها به بلوغ رسیده است و کیفیت و سرعت آنها به مقدار بسیار خوبی دست یافته است. بنابراین نباید منتظر یک تغییر خارق‌العاده در سالهای آینده بود.


۸. صفحه کلید

future-proof-gadgets-8آخرین باری که یک تغییر بزرگ در دنیای صفحه کلید رخ داده است، بر می‌گردد به سال ۱۹۹۴ که مایکروسافت به صفحه کلید ساخته خود دکمه ویندوز را اضافه نمود و تولیدکنندگان دیگر نیز این عمل را دنبال نمودند. درست است که در صفحه کلیدهای مربوط به بازی حرفه‌ای نوآوری‌های فراوانی انجام شده ، اما این بازار هیچگاه سهم بزرگی را به خود اختصاص نداده چرا که نسبت قیمت و کارکرد آن همخوانی نداشته است.

بازار صفحه کلید به بلوغ رسیده و شما می‌توانید هم اکنون با خرید یک صفحه کلید با کیفیت از عمر مفید چند ساله آن مطمئن باشید. اگر تایپ سریع برای شما مهم است در خرید یک صفحه کلید خوب درنگ نکنید، و مطمئن باشید که تغییر انقلابی تا سالها بعد در انتظار این محصول نیست.

۹.هارد اکسترنال

future-proof-gadgets-9از تاریخ معرفی استاندارد USB 3.0 زمان زیادی نمی‌گذرد. بنابراین اگر به فضای بیشتری برای کارهای خود نیاز دارید در خرید‌ هارد اکسترنال و یا فلش درایو درنگ نکنید. محصولاتی که از استاندارد USB 3.0 استفاده می‌کنند به قیمت معقولی رسیده‌اند و تا مدتها می‌توانند سرعت و فضای مورد نیاز شما را تامین کنند. این محصولات در تمام طول عمر خود استفاده خواهند شد و هیچگاه کاربرد خود را از دست نخواهند داد.

۱۰. انتخاب زومیت : هدفون

future-proof-gadgets-10اگر گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم یا بازی کردن برای شما مهم است در خرید یک هدفون خوب با‌سیم شک نکنید. این هدفو‌ن‌ها به بلوغ تکنولوژی خود رسیده‌اند و بعضا با قیمتهای مناسب کیفیت بی‌نظیری را ارایه می‌دهند. اگر تا به حال از هدفون های چندهزارتومانی برای دیدن DVD و بازی استفاده می‌کردید، آن فیلم‌ها و بازی‌ها را دوباره از قفسه بیرون بکشید و دوباره ببینید. چرا که تجربه صدای با کیفیت این هدفون‌ها بسیار با نمونه‌های بی‌کیفیت متفاوت است. البته فراموش نکنید که منبع صدا نیز باید کیفیت داشته باشد. در هر حال مطمئن باشید که با یک سرمایه‌گذاری نسبتا کم تجربه شما از سرگرمی‌ به طور کل متحول خواهد شد.

هدفون‌های بیسیم هنوز به بلوغ نرسیده‌اند و هر شرکتی به روش خود این کار را انجام می‌دهد، اما به تازگی شرکت‌هایی مانند نوکیا و سونی هدفون هایی را ارایه کرده‌‍اند که در کنار بلوتوث از سیستم NFC نیز پشتیبانی می‌کنند، پس اگر به دنبال یک هدفون با عمر مفید طولانی‌تر هستید و بی سیم بودن برای شما مهم است این دو شرکت گزینه‌‎های مناسبی را ارایه نموده‌اند.۱۰ گجت که هرگز از خرید آنها پشیمان نخواهید شد8|091391|7|26|3hotnethotnet10000home101145 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 222 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:09

10 واقعیت جذاب در مورد مغز انسان  


مغز انسان و شناخت پیچیدگی‌های خاص آن همواره برای بشر جذاب بوده است. همواره انسان یک نمونه شگفت‌انگیز برای شناخت به شمار می‌رود و موارد بی‌شماری در مورد انسان ناگفته باقی مانده است. در این مقاله به ده واقعیت جذاب درباره‌ی مغز انسان خواهیم پرداخت، تا شاید دید بهتری نسبت به مهمترین عضو بدن خود داشته باشید.

واقعیت اول : بیشتر وزن مغز را آب تشکیل می‌دهد و بخش جامد عمدتا از جنس چربی است

بیشتر مردم تصور می‌کنند که مغز به طور کامل جامد است، اما این افراد اشتباه می‌کنند. 75 درصد مغز را آب تشکیل می‌دهد. بخش جامد مغز نیز از جنس چربی است و تقریبا 10 تا 12 درصد مغز را تشکیل می‌دهد. بقیه مغز از جنس پروتئین، هیدروکربن و نمک است.


واقعیت دوم: 160,000 کیلومتر رگ‌خونی در مغز وجود دارد

این به این معنی است که اگر تمام رگ‌های خونی مغز را در امتداد یکدیگر قرار دهیم شما می‌توانید آن را 4 بار دور کره زمین بپیچانید یا اینکه کره ماه را با رگ‌های مغز دو نفر به زمین متصل کنید.


واقعیت سوم: مغز شما بین 10 تا 23 وات برق تولید می‌کند

این قدرت برای روشنایی دو لامپ کم مصرف کافیست. بخش عمده‌ای از این قدرت تولید شده به منظور ارتباط عصبی مغز با دیگر اعضا استفاده می‌شود.


واقعیت چهارم: استفاده از غذای سالم هوش را افزایش می‌دهد

طبق تحقیقاتی که در یک موسسه در نیویورک انجام شده، اگر شما در وعده ناهار غذایی بخورید که هیچگونه مواد نگهدارنده و یا طعم‌دهنده مصنوعی نداشته باشد، 14 درصد در تست IQ امتیاز بهتری کسب خواهید کرد. این کشف بسیار چشمگیر است و نشان می‌دهد که عملکرد مغز به شدت به نوع تغذیه وابسته است.


واقعیت پنجم: هر فکری که می‌کنید یک اتصال عصبی جدید در مغزتان ایجاد می‌کند

مغز از آن چیزی که تصور می‌کنید انعطاف‌پذیر‌تر است و به مرور زمان تغییر می‌کند. اگر در همین لحظه به موضوع جدیدی فکر کردید، مطمئن باشید در مغز شما به همان میزان اتصال عصبی جدید ایجاد شده است.


واقعیت ششم: یک فرد معمولی روزانه 70 هزار فکر انجام می‌دهد

شما همیشه در حال فکر کردن هستید. با تغییر این تفکرات، شما می‌توانید به طور کل سیم‌کشی عصبی مغزتان را تغییر دهید.


واقعیت هفتم: خندیدن فرایند پیچیده‌ای است و از 5 بخش مغز استفاده می‌کند

خندیدن موضوع خنده‌داری نیست، این فرایند بخش‌های زیادی از مغز را درگیر می‌کند. خندیدن برای فعالسازی مغز‌ بسیار موثر است و مواد شیمیای تقویت‌کننده‌ای در بدن شما در هنگام خندیدن رها می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که خندیدن برای چند دقیقه در هر روز موجب بهبود وضعیت روحی، افزایش احساس خوشبختی و افزایش عملکرد مغز در خلاقیت می‌شود.


واقعیت هشتم: تردستی موجب تغییرات سریع در مغز می‌گردد

تردستی و یادگیری کارهای پیچیده جدید تاثیر بسیار مثبتی بر روی مغز انسان دارد. تردستی و حرکات پیچیده موجب رشد بخش خاصی از مغز می‌شود، بنابراین اتصالات عصبی در مغز افزایش چشمگیر می‌شود. همچنین کارها و مسائل پیچیده می‌تواند موجب رشد چشمگیر مغز گردد.


واقعیت نهم: مغز توانایی احساس درد را در هیچ صورتی ندارد

مغز قادر به حس کردن درد در خود نیست و تنها می‌تواند درد بخش‌های دیگر بدن را دریافت کند. در واقع هیچ دریافت کننده دردی در مغز وجود ندارد.


واقعیت دهم: ارتفاع مغز انسان 9.3 سانتی متر است

مغز از آن چیزی که مردم تصور می‌کنند کوچکتر است. اندازه مغز 16 در 14 در 9.3 سانتی متر و وزن آن 1.3 کیلوگرم است. در همین 1.3 کیلوگرم 200 میلیون سلول عصبی (نرون) وجود دارد.

10 واقعیت جذاب در مورد مغز انسان 8|091391|7|26|3hotnethotnet10000home101137 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 148 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:09

ژورنـال متنوع لباس پائیـزه 2013 برای خانم های شیک پوش


الان موقع آن است كه جارختی لباس های پاییزه تان را ترتیب دهید. در ترتیب دادن جارختی و یا كمد لباس پاییزی ما برای شما توصیه های مفیدی داریم .
خوش تیپی هم حساب و كتاب دارد.
چه كسی پیدا می شود كه دلش نخواهد همیشه و در تمام فصول به خصوص فصل پاییز زیبا و خوش لباس باشد؟ در این صورت اگر شما هم جزو آن خیلی ها هستید زود دست به كار شوید و در كمد لباس تان را باز كنید. ما به شما خواهیم گفت كه باید كدام یك از لباس ها را كنار بگذارید و چه لباس هایی بخرید. در قدم بعدی چند دست از این لباس های پاییزی را با هم ست می كنیم تا شما بتوانید آنها را در مهمانی های پاییزه زنانه و مردانه بپوشید
الان موقع آن است كه جارختی لباس های پاییزه تان را ترتیب دهید. در ترتیب دادن جارختی و یا كمد لباس پاییزی سه نكته اصلی را به یاد داشته باشید:


1. جنس لباس پاییزه: پارچه های مخمل كبریتی ، چرم، جیر،‌ پارچه های كتانی راه راه و زبر، مخمل، بافتنی و كشباف، پارچه هایی كه آستر دارند، خز و در نهایت پارچه های پشمی، پارچه های لباس های پاییزی هستند. پس به سراغ این جنس ها هنگام انتخاب بروید.


2. رنگ لباس های پاییزی: پاییز فصل زرد و نارنجی است بنابراین شما هم در این فصل به طبیعت و حال و هوای آن احترام بگذارید و لباس هایی را انتخاب كنید كه رنگ آنها مناسب این فصل است سبز یشمی، آبی تیره(آبی نفتی)، عاجی و قهوه ای مناسب این فصل هستند. رنگ هها در پاییز غوغا می كنند پس شما هم د راین جشن رنگ طبیعت شركت كنید.


3. نوع لباس های پاییزه: وقتی بوی مهر می آید كم كم وقت آن است كه لباس های آستین كوتاه را جمع كنید و لباس های دیگری را مهمان جارختی تان بكنید. بلوزهای یقه اسكی،‌ ژاكت كشباف،‌ عرق گیر، شلوارهای جین، شلوارهای پارچه ای كمی ضخیم تر،‌ و دستكش های چرمی و یا موهر ظریف، چكمه های ساق بلند، بلوزهای بلند دكمه دار، كت های ورزشی مناسب، جلیقه و كت های كوتاه كمردار، كمربندهای چرمی از كمد شما یك كمد پاییزی می سازند.




ژورنـال متنوع لباس پائیـزه 2013 برای خانم های شیک پوش8|091391|7|26|3hotnethotnet10000home101133 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 165 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:09

همه حج می روند، ما حج بیاوریم

 

شاید باری که بر دوشمان
است از این هم سنگین تر باشد
 
شاید صفای کودکیمان را اینجا ، جا گذاشته ایم
 
شاید خانه آخرتمان از این بدتر است
 
شاید مردم نتوانند از پشت شیشه های غبار گرفته ی ماشین هایشان ،
زیبایی و طراوت نوجوانیمان را ببینند
 
شاید آنچه در دنیا می جستیم از این هم بی ارزش تر بود
 
و شاید کودکی و پیریمان را اندوهی چنین فرا گرفته باشد
 
چشمها را باید شست

کعبه به ديدار خدا ميرويم او که همينجاست کجا ميرويم

حج بخدا جز به دل پاک نيست

شستن غم از دل غمناک نيست

دين که به تسبيح و سر و ريش نيست

هرکه علي گفت که درويش نيست
صبح به صبح در پي مکر و فريب

شب همه شب گريه و امن يجيب
 
 
 
 
زائرين ايراني که بصورت تمتع ويا عمره در همان سال به مکه رفته اند 1.937.000 نفر بوده اند که مجموعا مبلغ 4.879.000.000 دلار يا بعبارتي قريب به مبلغ پنج ميليارد دلار درآمد تقديم اقتصاد پادشاهان عربستان کرده اند و در ميان تمام کشورهاي اسلامي مقام اول را به خود اختصاص داده اند.

نظر باينکه هواپيمائي جمهوري اسلامي قدرت جابجائي اين همه زائر را نداشته است
شرکت هواپيمائي عربستان قريب به 54 درصد از زائران ايراني را به خود اختصاص داده است....

طبق گزارش مقامات ديپلماتيک ايران در سال 2008
ماموران کشور عربستان بدترين و توهين آميز ترين رفتار را با زوار ايراني داشته اند و ايران از لحاظ توهين ماموران عربستان مقام اول را به خود اختصاص داده است.

علماي عربستان در همان سال فتوي صادر کرده اند که ايرانيان شيعه کافر هستند.

طبق يک گزارش ديپلماتيک ديگر زائران ايراني ناخواسته ترين و منفورترين خارجي ها در عربستان محسوب مي شده اند.

با يک حساب سرانگشتي بوسيله
پولي که ايرانيان سالانه به عربستان تقديم مي کنندمي توان تعداد 170.000 مسکن روستائي احداث کرد...
يا ميتوان 714.286 فرصت شغلي کشاورزي يا 200.000 فرصت شغلي صنعتي براي جوانان ايجاد کرد
يا ميتوان10.000.000.000 متر مربع ساختمان مدرسه و ورزشي در کشور ايجاد کرد
ويا ميتوان با پول حجاج دوسال يک پالايشگاه سوپر مدرن با ظرفيت 75000 بشکه احداث کرد
ويا با پول پنج سال حجاج ميتوان ايران را به صادر کننده بنزين مبدل ساخت و ديگر براي واردات بنزين محتاج اعراب نبود....

اما افسوس که با پول حجاج ايراني قمارخانه هاي فرانسه توسط شاهزادگان عربستان که انحصار بيزنس حج را در اختيار دارند آباد ميشود.....و تا رسيدن ايرانيان مسلمان به مرحله فکرکردن در بهينه هزينه کردن پول براي نزديکي به خدا راه بسيار درازي در پيش است

زیارت خدا را باید از همین جا شروع کرد...همه حج می روند، ما حج بیاوریم8|091391|7|26|3hotnethotnet10000home101133 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 173 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:09

تفریـح و شـادی با جنـگ آبـی ...



کودکی، نوجوانی و حتی جوانی ما پر از رویای بازی و فعالیت است و از ابتدا در تابستان‌های ما آب‌بازی نقش خاطره‌انگیزی داشته است. اگر چه در جوانی‌امان، این بازی گاهی ما و اطرافیانمان را به دردسر انداخته و حتی در جامعه با محدودیت‌هایی روبرو شده‌ایم اما همچنان دلچسب‌ترین بازی تابستانی ایرانی‌ها همین آب‌بازیست.

البته این بازی تنها برای ایرانی‌ها اینقدر خاطره‌انگیز نیست چرا که برخی از کشورها آب بازی را نوعی تفریح سالم می دانند و اغلب در فصل تابستان و در هوای آزاد با عنوان جنگ آبی به آن می پردازند. در این بازی‌ها بیشتر از تفنگ‌های مخصوص پمپی استفاده می‌شود اما گاهی سطل و کیسه هم کاربرد دارد. تصاویر زیر مربوط به یکی از روزهای گرم تابستان امسال مسکو است. آنها معتقدند شاد بودن و شادی بخشیدن، تنها انتقامیست که میتوان از زندگی گرفت ...





گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

124 بنر


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
تفریـح و شـادی با جنـگ آبـی ...8|091391|7|26|3hotnethotnet10000home101135 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 182 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:09

سـوالات دهـگانه و ضـروری قبـل از ازدواج




همواره از شنیدن واژه "ازدواج"، موجی از شادی و هیجانات آن مثل، جشن، حلقه، نامزدی و … از ذهن ما می گذرد، امّا خوب، مراسم عروسی تنها مثل رویایی شیرین یک شبه تمام می شود و بعد از آن چیزی که بسیار مهم است کیفیت زندگی مشترک زوجین در روزهای آینده است. در اینجا با بهره گیری از جدیدترین تحقیقات، به ده نکته از ضرورترین مسائلی که هر کدام از دو طرف، قبل از ازدواج باید بدانند، اشاره می کنیم تا شما دوستان هم یک وقت بی گدار به آب نزنید!


1. نحوه تصمیم گیری:
ازدواج به نوعی، رسیدن به یک تفاهم مشترک است که طی گفتگو و صحبت های فی مابین حاصل می شود، در این تبادلات کلامی در عمل نیز باید متعادل باشید، بنابراین قبل از ازدواج، با مطرح کردن افکار و تصمیم های خود، دریابید که طرف مقابل نیز در این موارد با شما هم عقیده است یا خیر؟. البته با صحبت، گفتگو و از همه مهم تر دقّت در شنیدن صحبت های طرفین، بسیاری از این اختلافات نمایان و شاید هم قابل حل باشد.

2. وظایف در زندگی:
در مورد نگاه خود به وظایف و زندگی مشترک، آشکارا صحبت کنید، بنا به وضعیت اجتماعی و اقتصادی متفاوت با دهه های گذشته، به نوعی شاید نتوان خیلی مرز مشخصی برای این وظایف و مسئولیتها تعیین کرد و ناخودآگاه باعث بروز مشکل در آینده می شود، بنابراین دیدگاه خود را قبل از ازدواج مشخص کنید.

3. فرزند در زندگی:
در مورد علاقه به بچه دار شدن و تعداد آن به توافق برسید. فرزند، بخشی از زندگی مشترک است، از آنجاییکه هر فردی در این مورد و نحوه ی تربیت فرزندان خود، نظری متفاوت دارد و این مسئله خود به نوعی یکی از دلایل ایجاد تنش در کانون خانواده است، بنابراین قبل از ازدواج دیدگاهها و افکار خود را در این زمینه با یکدیگر مطرح کنید و به توافق برسید.

4. عقاید و باورها:
شاید با کمی آشنایی فکر کنید که گمشده ی خود را در زندگی پیدا کردید، امّا حقیقت این است که عدم شناخت عقاید دینی، باورها و ارزشهای طرفین، یکی از مهم ترین عوامل بروز چالش ها در زندگی زناشویی می باشد. صادقانه، قبل از ازدواج، عقاید، باورهای خود را بازگو و در عمل نشان دهید، چرا که با گذشت چندی از زندگی مشترک و به خصوص در تربیت فرزندان، عدم تفاهم در این مورد موجب بروز مشکلاتی می شود و شاید هم دیگر نتوانید یکدیگر را تحمّل کنید، البته همواره به یاد داشته باشید در زندگی مشترک انعطاف پذیری و گذشت امری ضروریست.

5. حس مسئولیت و بودن در کنار خانواده:
با خود کنار بیایید، یکی از پایه های لازم برای دوام زندگی زناشویی، وقت گذاشتن برای خانواده و بودن در کنارشان است. آیا به آن درجه رسیده اید که بتوانید تعطیلات آخر هفته را با همسر و فرزند خود سپری کنید؟ شاید از دید شما این مسئله خیلی مهم نباشد، امّا همسر و فرزندان آینده تان، از شما انتظار دارند که در تفریحات با آنها همراه باشید و حمایتشان کنید.

6. انتظارات:
البته انتظارات و توقعات هر انسانی، به مرور زمان تغییر می کند، امّا نکته ی اساسی این است که هر دو طرف نیاز به احترام و توجه متقابل دارند، با گذشت و درک متقابل می توانید زندگی خود را متدوام کنید.

7. رابطه ی جنسی:
شاید برایتان سخت باشد که با فرد مورد انتخاب خود قبل از ازدواج در مورد سکس و مسائل آن سر صحبت را باز کنید، امّا از جهت اهمیت فوق العاده این مطلب در زندگی زناشویی، به تدریج و با زمینه چینی و در نهایت ادب، می توانید نظر یکدیگر را جویا شوید، چرا که عدم رضایت در روابط جنسی، عاملی ویران کننده برای ثبات زندگیست.

8. مسائل مالی:
درمورد درآمد و هزینه های زندگی با یکدیگر مشورت کنید، چرا که چیزی نمی گذرد که با عدم توافق در این مسئله، کنترل زندگی از دستتان خارج شده و رو به زوال می رود. بنابراین درباره مخارج، کم کردن هزینه های غیر ضروری با یکدیگر برنامه ریزی کنید و افکار خود را بیان کنید.

9. صرف زمان با یکدیگر:
در مورد چگونگی با هم بودن در اوقات فراغت یا یکدیگر صحبت کنید، شاید شما دوست داشته باشید آخر هفته در بستری گرم همراه با همسرتان به تماشای فیلم بپردازید و از لحظات با هم بودن لذّت ببرید، امّا ممکن است وی نظری متفاوت داشته باشد، این مسائل جزئی را شوخی نگیرید و هیچ گاه نگویید:"هرچه تو بگویی!"، چرا که به مروز زمان به دلیل عدم رضایت حس درونیتان، افسردگی روح شما را دربر می گیرد. بنابراین قبل از ازدواج با یکدیگر به توافق برسید.

10. اعتیاد به سیگار، الکل و ...:
به عنوان آخرین مطلب ولی در عین حال مهم، به خاطر داشته باشید، دانستن و آگاهی از هر کدام از مصرف مواد اعتیاد آور، سیگار، … در یکی از طرفین و با این آگاهی زندگی مشترک را شروع کردن، به معنای سر کردن و قبول وضعیت وی است. بنابراین قبل از ازدواج ضمن روراست بودن و تبادل نظر در این موارد، در صورت تصمیم قطعی برای ازدواج، باز هم با نگاهی عمقی به این مسئله فکر کنید تا بتوانید کنار بیایید.سـوالات دهـگانه و ضـروری قبـل از ازدواج8|091391|7|26|3hotnethotnet10000home101131 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 336 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:09

جمـلاتی الـهام بخـش برای زنـدگی !

قسمت سوم


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

جمـلاتی الـهام بخـش برای زنـدگی !8|091391|7|26|3hotnethotnet10000home101133 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 220 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:09

کاریکاتور های مفهومی جالب و دیدنی


S A L I J O O N

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N


S A L I J O O N

 

 S A L I J O O N

 

 S A L I J O O N

 

 S A L I J O O N

 

 S A L I J O O N

 

 S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N


S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

 

S A L I J O O N

کاریکاتور های مفهومی جالب و دیدنی8|091391|7|26|3hotnethotnet10000home101139 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 209 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:09

چطور می توان از آینده یک رابطه باخبر شد؟


برای اینکه بدانید رابطه تان تا چه حد در معرض خطر است، با علایم خطر آشنا شوید: روابطی که احتمال شکست در آنها بیشتر از 50 درصد است.


این سوالی است که ذهن خیلی از ما را به خود مشغول کرده است. از کجا باید بفهمیم که آیا این رابطه هم مثل خیلی از روابط دیگر که شروع خوبی داشته اند اما در نهایت منجر به شکست شدند، به جدایی ختم می شود یا نه؟


شاید یکی از آرزوهای بزرگ هرکس در آستانه انتخاب همسر و ازدواج این باشد که پیشگو یا فالگیری را پیدا کند که بتواند آینده ازدواجش را پیشگویی کنید. برای اینکه بدانید رابطه تان تا چه حد در معرض خطر است، با علایم خطر آشنا شوید: روابطی که احتمال شکست در آنها بیشتر از 50 درصد است
.

1- رابطه ای که در آن عشق یک طرفه است

حتما شنیده اید که می گویند «عشق یک سره باعث دردسره!» اگر میزان علاقه و انرژی ای که شما برای رابطه تان می گذارید به طرز چشمگیر و احتمالا آزاردهنده ای بیشتر از طرف مقابل است (یا برعکس)، امکان اینکه در رابطه تان دچار ناکامی شوید زیاد است.


تحقیقات روان شناسان اجتماعی نشان داده است که رابطه ای که حالت متعادل دارد و دو طرف تقریبا به یک اندازه به آن علاقه دارند و سرمایه گذاری (مادی و معنوی) نسبتا یکسانی در رابطه شان می کنند دوام بیشتری دارد.


روابطی که در آن زن و مرد با هم تناسب کافی ندارند (یکی از آنها از هر جهت موقعیت بسیار بالاتری نسبت به دیگری دارد) در حالت عدم تعادل قرار دارند و آینده خوبی برایشان پیش بینی نمی شود.


2- رابطه ای که در آن یکی از طرفین یا هر دو تغییر زیادی کرده اند

اگر شما یا طرف مقابلتان به خاطر دیگری تغییری اساسی در زندگی یا شخصیت خود ایجاد کرده باشید، چه از روی اجبار و چه از روی علاقه بیش از حد و برای از دست ندادن طرف مقابل، بسیار محتمل است که دیر یا زود مثل فنر سر جای خودتان برگردید و رابطه را مختل کنید.


افرادی که به خاطر رابطه اولویت بندی زندگی خود را تغییر می دهند، از خصوصیات زنانه یا مردانه طبیعی خود دست می کشند، از شغل آرمانی (به خصوص آقایان) یا از دلبستگی های همیشگی (به خصوص خانم ها) صرف نظر می کنند، خصوصیات شخصیتی خود را به ناگهان تغییر می دهند


یا خود را مجبور به قبول اعتقادات و ارزش هایی می کنند که در عمق وجودشان آن را قبول ندارند، در واقع از همان اول چنان برداشت بزرگی از حساب پس انداز عاطفی رابطه شان کرده اند


که رابطه هر لحظه ممکن است با کوچک ترین مشکل از هم بپاشد و نخواهد توانست از شرایط سختی که در هر زندگی مشترکی پیش می آید به سلامت عبور کند.



3- رابطه ای که در آن یکی از طرفین در دسترس نیست

«از دل برود هر آن که از دیده برفت»؛ جمله تلخی است و اصلا رمانتیک نیست، اما حقیقت دارد. افرادی که در دسترس نیستند، خواه ناخواه به رابطه آسیب می رسانند. ازدواجی که در آن قرار است شما در یک شهر باشید و همسرتان در شهر دیگر و مثلا فقط آخر هفته ها با هم باشید،


به یک دوستی از راه دور تبدیل می شود. احتمالا الان دارید استثناهای این قانون را دذر ذهنتان مرور می کنید تا از پذیرفتن این حقیقت تلخ سر باز بزنید، اما ما براساس قوانین کلی تصمیم گیری می کنیم نه موارد استثنا.


از موارد دیگری که در دسترس نبودن را شامل می شود، درگیری عاطفی یک از طرفین با شخصی دیگر (مثلا رابطه فعلی با شخصی خارج از رابطه شما یا عشق فراموش نشده یا قطع رابطه نکردن با همسر سابق و...) و همچنین درگیری شغلی بیش از اندازه است که هر دو باعث می شود یک طرف به اندازه کافی در این رابطه حضور نداشته باشد.

4- رابطه ای که به خاطر تفاهم های بی معنا شکل گرفته است


گاهی انگیزه ما برای ورود به یک رابطه، انگیزه موجهی نیست. مثلا کسی که به علم ریاضیات علاقه بسیار زیادی دارد ممکن است وقتی با فردی مواجه می شود که او هم عاشق ریاضیات است و یا حتی بدتر از آن، استاد ریاضی است این فکر به ذهنش برسد که «خودش است!».


این به همان اندازه عجیب است که کسی که عاشق فرهنگ بومی آفریقای جنوبی و سبک زندگی عجیب و غریب قبایل آفریقایی است بخواهد با یکی از بومیان آفریقا ازدواج کند! اما ازدواج هیچ ربطی به ریاضیات، ماسک های قبایل آفریقای جنوبی و یا مسایلی مثل این که طرفدار چه تیمی هستید


و یا اسمتان چقدر به هم می آ ید و... ندارد. ازدواج یکی از تصمیمات مهم زندگی است که با ید براساس معیارهای جدی که تمام ابعاد یک زندگی واقعی را دربر دارد درمورد آن فکر کرد.


5- رابطه ای که در آن شیفتگی شدید وجود دارد

اگر شما و طرف مقابلتان آن چنان شیفته هم هستید که حتی تا تاریخ عروسی تان نمی توانید صبر کنید، آینده چندان خوشی برای رابطه تان متصور نیست. شاید این جملات برایتان آشنا باشد: «بی تو نمی توانم زندگی کنم»،


«حتی یک لحظه هم نمی توانم از تو جدا شوم»، «زندگی بدون تو برایم ممکن نیست»، «بی تو می میرم». به دو دلیل در این مرحله نباید ازدواج کنید: 1) در این حالت مغز شما توانایی تشخیص درست و


غلط را ندارد و درواقع تصمیم گیریتان برعهده هیجانات و هورمون هاست؛ و 2) در این حالت انتظاراتی که از عشق و ازدواج احتمال بروز دلزدگی بعد از ازدواج برایتان زیاد است.


6- رابطه که عجولانه شکل گرفته است

عجله کار شیطان است. این را همه می دانیم اما موقع ازدواج که می شود آن را فراموش می کنیم. اگر فکر می کنید برای ازدواجتان دیر شده یا به هر دلیلی می خواهید هرچه زودتر ازدواج کنید (بعضی ها برای ازدواجشان یک ماه بیشتر وقت ندارند


چون بعد از آن باید برای ادامه تحصیل به «خارج» بروند!). پس منتظر باشید که یک روز هم برای جداشدن عجله داشته باشید چون دیگر حتی یک لحظه هم نمی توانید این آدم را تحمل کنید. آمار نشان می دهد افرادی که قبل از ازدواج دوره نامزدی معقولی داشته و به شناخت کافی از هم رسیده اند زندگی زناشویی موفق تری را تجربه می کنند.

دیگر علایم خطر

علایم خطر دیگری هم در مورد روابط وجود دارد که اگرچه به اندازه موارد قبل جدی نیست، اما می تواند به عنوان هشداری برای ما باشد تا با دقت بیشتری در این موارد تصمیم گیری کنیم: 1- ازدواج در سن کم. 2- ازدواج برای راضی کردن دیگران 3- انتظارات غیرواقع بینانه ازدواج. 4- تحصیلات پایین. 5- والدین طلاق گرفته. 6- درآمد ناکافی برای ادامه زندگی.


7- تفاوت فرهنگی زیاد (خانواده ها و فرهنگ قومی و قبیله ای)

 8- تفاوت سنی زیاد.

 9- اختلاف شدید دیدگاه های سیاسی.

 10- تفاوت شخصیتی عمیق.


یک فرمول خوب برای پیش بینی آینده رابطه تان!

ویلیام کارلین گلسر در کتاب «ازدواج بدون شکست» فرمول جالبی را برای پیش بینی میزان موفقیت یک ازدواج ارایه می دهند. با درنظر گرفتن این فرض اساسی که ازدواج هایی بیشترین دوام را د ارند که زن و شوهر با هم شباهت زیادی دارند، آنها نیازهای اصلی انسان را به پنج دسته بقا، عشق، قدرت، آزادی، و تفریح تقسیم می کنند و هرکدام از این موارد را براساس مقیاس 5تایی در زن و مرد به صورت مجزا می سنجند. نیمرخ حاصل از این ارزیابی، راهنمایی خوبی برای پیش بینی آینده ازدواج آنها خواهد بود.

برای روشن شدن مطلب، پنج نیاز اصلی به این صورت شرح داده می شود:

1- بقا: محتاطانه عمل کردن؛ اهمیت دادن به سلامتی، تغذیه و ورزش؛ اهمیت دادن به رابطه زناشویی.

2- عشق: محبت دیدن و محبت کردن؛ کلام محبت آمیز؛ صمیمیت جسمی و رفتاری.

3- قدرت: توانمند بودن و قدرت را در دست داشتن؛ مطرح بودن؛ ریاست کردن.

4- آزادی: پایبند و اسیر نبودن؛ آزادی در تصمیم گیری برای زندگی؛ انتخاب های آزادانه؛ روابط آزاد.

5- تفریح: بازی کردن؛ لذت بردن از زندگی و انجام فعالیت های لذت بخش؛ شوخی و خنده؛ پارک و سینمارفتن.


ویلیام و کارلین گلسر معتقدند نیاز افراد به هریک از این 5 مورد، متفاوت است و تنها کسانی می توانند یک زندگی مشترک موفق داشته باشند که نیازهای آنها در هریک از این 5 دسته به هم نزدیک باشد.


مثلا کسی که نیاز به بقای او از مقیاس 5تایی، 5 باشد، یعنی شخص بسیار محتاطی است که به سلامت و تغذیه اش و همچنین به رابطه عاطفی با همسرش اهمیت زیادی می دهد و چنین فردی در ازدواج با کسی که این نیاز در او مثلا در حد 2 است و بنابراین در این زمینه بی قیدتر است،


دچار مشکل می شود، شما و همسرتان می توانید میزان نیازتان را در هریک از این 5 دسته مشخص کنید و به ترتیب از چپ به راست بنویسید: 12345. نیمرخ هایی که از این طریق به دست می آید به راحتی قابل مقایسه و نتیجه گیری است؛ مثلا 55354 با 23253 رابطه خوبی نخواهد داشت،


اما با 54454 رابطه ای نسبتا خوب را تجربه می کند. ویلیام و کارلین گلسر معتقدند اختلاف تنها 1 تا حداکثر 2 درجه آن هم در یکی یا در نهایت دو تا از این 5 مورد می تواند رابطه خوبی را شکل دهد، اما اختلاف بیش از این می تواند مشکل آفرین شود


و هرچه میزان این اختلاف بیشتر باشد، احتمال شکست ازدواج هم بیشتر خواهد شد. البته این نکته بسیار اهمیت دارد که سنجش ها باید بسیار دقیق و همچنین صادقانه انجام شود تا نتیجه قابل اعتمادی به دست آید.

چطور می توان از آینده یک رابطه باخبر شد؟8|091391|7|26|3hotnethotnet10000home101139 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 165 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:09

فيلم بلعيده شدن يك ستاره توسط يك سياه چاله

روي تصوير كليك كنيد


                     

بلعيده شدن يك ستاره توسط يك سياه چاله8|031391|7|26|3hotnethotnet10000home101134 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:03

انتقاد از سيستمهاي حكومتي دنيا به كمك حديث!!

http://ups.night-skin.com/

اين حديث كلي و براي تمام گروهها واشخاص در هر زماني مي باشد و مربوط  به شخص يا گروه خاصي نيست بنابراين هركس كه به اين حديث عمل كنــــد داراي ارزش است ودوستدار خدا وامام مي باشد و لو اگر عمل كننده هيچ نامي وشناختي از امام واسلام نداشته باشد به عبارت ديگر اگر عمل كننده ايراني و يا اروپايي باشد فرقي نمي كند وبه همان اندازه داراي ارزش است

ازاين حديث نتيجه مي گيريم اگر در صدا وسيما خبرها سانسور نشود و به  توده مردم راست گفته شود اين عين ارزش است وبه اين حديث عمل شده است و ممكن است در كوتاه مدت زياني هم براي حاكمان و يا افراد باشد اما در دراز مدت نتيجه خوبي دارد و مردم بـه سيستم اطلاع رسانــي كشور اعتمــاد پيدا مي كنند واين باعث رضايت مردم از سيستم  مي شود و در غير اين صورت به اين حديث عمل نشده است و ضعف اعتقـاد بـه امام را نشان خواهد داد و با هيچ چيز ديگري هم از جمله مصلحت يا تقيه توجيح نمي شود زيرا حديث صراحتا مي فرمايد "...حتي اگر در حال حاضر به ضرر تو باشد..."

ودر ثاني هر كشوري كه كمتر سانسور داشته باشد وبيشتر با مردم خود شفاف سازي بكند بيشتر به اين حديث نزديك مي شود حتي كشوري كه كارنامه خوبي نداشته باشد.

خودتان قضاوت كنيد وببينيد تو دنيا چه كساني وچه كشورهايي به امام معصوم اعتقاد بيشتري دارند و وبه اين حديث بيشتر عمل مي كنند

بخش سخنان حكمت آموز8|031391|7|26|3hotnethotnet10000home101129 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:03

ما خورشید را یک گوی روشن با ظاهری یکدست می بینیم که به آرامی سیاره ما را گرم می کند، اما تصاویر جدید از این دریای متلاطم و سوزان جزئیات دیگری را به نمایش گذاشته است.به گزارش خبرگزاری مهر، تصاویر خورشیدی که 15 میليون كيلومتر از ما فاصله دارد از چیز دیگری حکایت می کند و آن شعله هــــای خشمگین یک دریای آتش است که با سوخت هیدروژنی زبانه می کشد.عکاسان هنرمند تصاویر زیبایی از این دریای آتش ارائه کرده اند که درمیان آن می توان به تصاویر آلن فریدمند از رصدخانه مونت ویلسون نزدیک لس آنجلس کالیفرنیا اشاره کرد.

http://ups.night-skin.com/http://ups.night-skin.com/

آلن فریدمند از عکاسان ماهر خورشید است که نخستین تصویر را یک روز پیش از گذر زهره گرفته است.وی که تجهیزات خود را از پیش برای ثبت گذره زهره از مقابل خورشید آماده می کرده است تصاویر خیره کننده ای از دریای متلاطم و آتشین خورشید گرفته است.آنچه ما در این تصاویر مشاهده می کنیم لایه های بالایی خورشید است که از آن با عنوان فوتوسفر و کروموسفر یاد می کنند.براساس گزارش دیلی میل، کروموسفر دارای 2 هزار کیلومتر عمق است اگرچه این لایه تنها بخشی از لایه های یک میلیون و 380 هزار کیلیومتری خورشید است مقیاسی که بیش از 110 برابر زمین تخمین زده شده است.این لایه نسبت به اتمسفر زمین از تراکم کمتری برخوردار است از این رو غیرقابل مشاهده است اما همین لایه ها عامل طرحهای پیچ و تاب داری هستند که ما در این تصور مشاهده می کنیم.با فرارسیدن زمان عبور زهره از مقابل زمین همانطور که ما از زمین آن را مشاهده کردیم آلن این تصویر زیبا را ثبت کرده است. به طوری که سایه سیاره زهره در مقابل فعالیت طوفانی خورشید مشاهده می شود.این گذر تا 105 سال آینده تکرار نمی شود بنابراین عبور آن برای عکاسانی چون آلن، ناسا و سایر رصدگرها که تصاویر زیبایی از این لحظات گرفتند بسیار مهم بوده است.

http://ups.night-skin.com/

تصاويري از درياي متلاطم وسوزان سطح خورشيد8|031391|7|26|3hotnethotnet10000home101132 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 157 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:03

انتقاد با زبان كاريكاتور!

بدون شرح

http://ups.night-skin.com/http://ups.night-skin.com/
http://ups.night-skin.com/
http://ups.night-skin.com/http://ups.night-skin.com/
http://ups.night-skin.com/

بخش سخنان حكمت آموز 8|031391|7|26|3hotnethotnet10000home101132 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 158 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:03

 ناسا موفق به ساخت یک تقویت کننده عالی شده که از فناوری‌های ابررسانایی فوق پیشرفته برای تقویت علائم ضعیف شنیده شده از فضا استفاده می‌کند.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این دستگاه یک گوش برای جهان خواهد بود که به محققان در بررسی ستاره‌ها، کهکشانها و سیاه‌چاله‌ها و همچنین جهان کوانتومی درون اتم کمک خواهد کرد.محققان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا و موسسه فناوری کالیفرنیا دست به ساخت یک گونه جدید تقویت‌کننده برای تقویت علائم الکتریکی زده‌اند.تقویت کننده به دستگاهی گفته می‌شود که نیروی یک علامت ضعیف را افزایش می‌دهد. به گفته محققان، تقویت‌کننده نقش مهمی را در طیف وسیعی از سنجشهای علمی و به طور کلی در الکترونیک ایفا می‌کند.
یکی از ویژگی‌های مهم این تقویت‌کننده جدید، استفاده آن از ابررسانا است، موادی که به یک جریان الکتریکی اجازه می‌دهد با مقاومت صفر در دمای پائین جریان پیدا کند.این محققان برای تقویت‌کننده خود از نیترید تیتانیوم و نیتریزد تیتانیوم نوبیوم استفاده کردند که از ویژگی‌های مناسب برای تقویت علامت ضعیف برخوردارند.
اگرچه این تقویت‌کننده از کاربردهای بالقوه بسیاری برخوردار بوده، دلیل ساخت این دستگاه، کمک به بررسی جهان است. این تیم برای تقویت علائم ریزموج این دستگاه را ساختند، اما طراحی جدید می‌تواند برای ساخت تقویت‌کننده‌هایی برای کمک به ستاره‌شناسان در مشاهده طیف وسیعی از طول موجها از امواج رادیویی تا پرتوهای ایکس مورد استفاده قرار گیرد.این پژوهش در مجله Nature Physics منتشر شده است.

http://ups.night-skin.com/

گوش جديد ناسا براي شنيدن علايم ضعيف از فضا8|031391|7|26|3hotnethotnet10000home101134 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 152 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:03

به سه دليل بسيار مهم بايد دموكراسي ومردم سالاري واقعي داشت:

1- كشوري كه دموكراسي واقعي ندارداز نظر اقتدار در مرتبه پاييني قراردارد

در اين گونه كشورها مردم از نظر سياسي معمولا به دو دسته تقسيم شده اند كه فاصله آنها زياد است وگاهي زاويه جهت گيري سياسي آنها چنان زياد است كه نه 20 درجه ونه 30 درجه بلكه به نود درجه مي رسد بنابراين گروه ها تاب تحمل همديگر را ندارند به هم مثل يه دشمن نگاه مي كنند در اين گونه كشورها مردم اطمينان ندارند كه حاصل راي ونظر آنها برمسند قدرت است بدين وسيله هميشه بر دوگروه تقسيم مي شوند كه باهم درجنگ هستند واز آنجايي كه قدرت كشور در اتحاد مردم ومقبوليت مردم است .اقتدار كشور پايين مي آيد (مانند سوريه)

2- كشوري كه دموكراسي واقعي ندارد اقتصاد ضعيفي دارد

 بيشتر پيشرفتهاي اقتصادي يك كشور از طريق جذب سرمايه هاي خارجي و روابط  تجاري با كشورهاي خارجي است لذا در مواقعي كه روابط خارجي ضعيف مي شود شركتها وسرمايه گذاران خارجي رغبت چنداني براي سرمايه گذاري نشان نمي دهند ونيز از آنجايي كه كشورهاي غير دموكراتيك ثبات چنداني ندارند وسرمايه گذار هم اولين چيزي كه به او اطمينان مي دهد ثبات طولاني است بنابراين جذب سرمايه ضعيف شده ودر كل پيشرفت كند مي شود(مثل كره شمالي)

3- كشوري كه دموكراسي واقعي ندارد روابط سياسي خارجي ضعيفي دارد

در مردم سالاري واقعي اشتباهات واهمال كاري مسئولان در تاريخ كشوري به مقدار قابل توجهي  توجيه مي شود به اين صورت كه اگر سيستم مردم سالاري باشدخطا و تجاوزو اهمال كاريهايي كه كشور در گذشته انجام داده است در سالهاي آينده توجيه مي شود وادعا مي كند چون سيستم مردمي است طبق آن مردم نماينده ديگري آورده اند وخطاي نماينده گذشته ربطي به نماينده امروز ندارد واگر رئيس جمهوري در گذشته اشتباه كرده مردم كس ديگري را تعيين كردنند وحتي رئيس فعلي رئيس گذشته را به شدت محكوم مي كند بنابراين روابط خارجي كشور به دليل سوء سابقه دست خوش تغيير نمي شود اما در كشور مستبد از آنجايي كه يك نوع تفكر ونظام غير مردمي بر سر كاراست مردم نمي توانند تغييري در سيستم داشته باشند اهمال كاري گذشته سيستم را به رئيس وقت ربط مي دهند وروابط خارجي تيره مي شود

لطفا در مورد اين نوشته من نظرات خود را بنويسيد

بخش سخنان حكمت آموز8|031391|7|26|3hotnethotnet10000home101134 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 132 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:03

 لیزر مخفف عبارت light amplification by stimulated emission of radiation می باشد و به معنای تقویت نور توسط تشعشع تحریک شده است.اولین لیزر جهان توسط تئودور مایمن اختراع گردید و از یاقوت در ان استفاده شده بود. در سال 1962 پروفسورعلی جوان اولین لیزر گازی را به جهانیان معرفی نمود و بعدها نوع سوم وچهارم لیزرها که لیزرهای مایع و نیمه رسانا بودند اختراع شدند.در سال 1967 فرانسویان توسط اشعه لیزر ایستگاههای زمینی شان دو ماهواره خود را در فضا تعقیب کردند, بدین ترتیب لیزر بسیار کار بردی به نظر آمد.نوری که توسط لیزر گسیل می گردد در یک سو و بسیار پر انرژی و درخشنده است که قدرت نفوذ بالایی نیز دارد بطوریکه در الماس فرو میرود . امروزه استفاده از لیزر در صنعت بعنوان جوش اورنده فلزات و بعنوان چاقوی جراحی بدون درد در پزشکی بسیار متداول است.

تفاوت ليزر با ساير نورها چيست ؟ نور یک موج الکترو مغناطیسی است. هر موج روشنایی و رنگ دارد و در زاویه ی معینی نوسان می کند که به آن قطبش می گویند. این امر در مورد لیزر هم صحت دارد. اما پرتوهای نور لیزر از هر منبع نوری دیگری موازی ترند. تمام قسمت های پرتو (تقریباً) در یک جهت خاص بوده و به این ترتیب پرتو خیلی کم منحرف یا خم می شود. با یک لیزر خوب می توان شیئ در فاصله یک کیلومتری را با نقطه ای به شعاع حدود 60 میلی متر روشن کرد.از آن جا که نور لیزر کاملاً موازی است می تواند در ضخامت های خیلی کم هم متمرکز شود و در محل تمرکز نور انرژی به قدری زیاد می شود که شما می توانید با آن اشیا را بریده یا حک کنید. از این خاصیت می توان برای روشن کردن و دیدن جزییات خیلی ریز هم استفاده کرد. از همین خاصیت در وسایل جراحی و CD player ها استفاده می شود.در ضمن می توان نور لیزر را تک رنگ کرد. یعنی کاری کرد که فقط یک طول موج داشته باشد. نور سفید متشکل از تمام نورهای طیف است اما نورهای رنگی مثل دیود نوری قرمز شامل طیف پیوسته ای از طول موج های قرمز است.از طرف دیگر گسیل های لیزری وقتی به انرژی تبدیل می شوند، معمولاً خیلی پر قدرت نیستند. یک نوع لیزر قوی که در لیزرهای نمایشی استفاده می شود، نورش بیشتر از یک چراغ برق خیابان نیست. تنها تفاوت آن ها با نور معمولی درمیزان موازی بودن پرتو های دو منبع است.

گسيل القايي: اتم ها و مولکول ها به طور طبیعی در زمان ها و جهات و فازهای تصادفی نور گسیل می کنند. همه ی نورهای تولید شده از منابع نوری عادی، نظیر لامپ ها، شمع ها لامپ های نئونی و حتی خورشید هم از این راه به وجود می آیند.اگر انرژی در اتم ها ذخیره شود و نوری با طول موج صحیح (مناسب ) از نزدیکی آن عبور کند، چیزی غیر از این رخ می دهد. اتم نوری گسیل می کند که کاملاً همزمان با آن نور عبوری است. این بدین معناست که نور عبوری تقویت شده است.

لیزر چیست؟

http://ups.night-skin.com/

http://ups.night-skin.com/

ليزر چيست؟8|031391|7|26|3hotnethotnet10000home101126 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:03

محققان دانشگاه استنفورد به دنبال توسعه یک نوع فناوری هستند که آنها را قادر می‌کند تا با دسترسی به امواج مغزی استفان هاوکینگ از طریق دستگاه  iBrain بتوانند با وی ارتباط برقرار کننـد. به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، استفان هاوکینگ فیزیکدان برجسته انگلیسی از سه دهه پیش به دلیل ابتلا به بیماری ALS قدرت تکلم خود را از دست داده و تنها از طریق رایانه قادر به برقراری ارتباط با دیگران است.با توجه به وخامت وضع بیماری این فیزیکدان، محققان دانشگاه استنفورد به سرپرستی پروفسور «فیلیپ لوو» در حال کار بر روی دستگاه مغز هوشمند iBrain هستند.«لوو» - مخترع دستگاه iBrain و سرپرست تیم تحقیقاتی - تأکید می کند: در حال توسعه فناوری‌ای هستیم که برای نخستین بار امکان دستیابی به مغز انسان را برای برقراری ارتباط فراهم می کند.دستگاه iBrain‌ در حقیقت یک اسکنر مغزی است که با شناسایی امواج مغزی و محاسبه میزان فعالیت های الکتریکی مغز، امکان برقراری ارتباط با مغز را از طریق سیستم رایانه ای فراهم می کند.«لوو» این دستاورد را تلاشی برای گشودن پنجره ای به مغز انسان توصیف کرد.جدیدترین نتایج دستاورد محققان در دستیابی به مغز انسان و طراحی دستگاه iBrain‌ ماه آینده در کنفرانسی در کمبریج ارائه می شود.

http://ups.night-skin.com/

مغز استفان هاوكينك در تسخير دانشمندان8|031391|7|26|3hotnethotnet10000home101131 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:03

منشا حیات چیست؟ چرا ما ازماده ساخته شده ايم واز ضد ماده ساخته نشده‌ایم؟

ماده تاریک از چه ساخته شده است؟ فیزیکدانان در سرتاسر جهان امیدوارند پاسخ این سوالات و بسیاری از دیگر سوالات بی‌پاسخی که در علم فیزیک نهفته،‌ پس از پایان یافتن آزمایشهای بزرگترین آزمایشگاه فیزیکی جهان،‌برخورد دهنده بزرگ هادرون، مشخص شوند.برخورد دهنده بزرگ هادرون شتاب‌ دهنده ذره‌ای و برخورد دهنده مشهور سرن یکی از مهمترین ابزارهای کنونی در مطالعات فیزیکی جهان به شمار می‌رود. پروژه این برخورد‌دهنده در 10 سپتامبر سال 2008 پس از 20 سال تلاش برای آماده سازی آغاز شد. یکی از اهداف مهم این پروژه کشف ذره بنیادی بوزون هیگز است که فیزیکدانان ذرات بنیادی وجود آن را پیشگویی کرده‌اند. بوزون هیگز ذره‌ای نادیده و ناشناخته است که در نظریه‌های فیزیکی عامل ایجاد جرم در ذرات معرفی شده است.طی آزمایشهایی که در برخورد دهنده بزرگ هادرون یا LHC صورت می‌گیرند،‌ پروتون‌ها، در تونلی به طول 27 کیلومتر شتاب گرفته و پس از اینکه انرژی آنها تا 14 تریلیون الکترون ولت بالا می‌رود،‌ با یکدیگر برخورد کرده و نشانه‌هایی از خود به جا می‌گذارند که فیزیکدانان در تلاشند ردپای ذرات بنیادین سازنده جهان را در میان این نشانه‌ها بیابند.
این برخورد دهنده در تاریخ 30 مارچ سال 2010 توانست دو پروتون را با انرژی برابر 3.5 تریلیون الکترون ولت با یکدیگر برخورد داده و انفجاری با قدرت 7 تریلیون الکترون ولت پدید آورد.  با اینهمه این تنها آغاز مسیری است که امید میرود در نهایت به کشف بوزون هیگز و اسرار ماده تاریک ختم شود.حجم اطلاعات به دست آمده در چنین برخوردهایی به اندازه‌ای کلان است که تجزیه و تحلیل آنها ممکن است بیش از یک سال به طول بیانجامد. برخورد عظیم دیگر این برخورد دهنده با انرژی برابر 8 تریلیون الکترون ولت انجام خواهد گرفت که آزمایشهای تمرینی برای انجام این برخورد از مارچ 2012 آغاز شده‌اند.برخورد‌دهنده بزرگ هادرون در پایان سال 2012 به مدت یکسال خاموش خواهد شد تا متخصصان بتوانند مغناطیسهای قدرتمند درون این برخورددهنده را ارتقا دهند تا به این شکل بتوانند در آزمایشهای بعدی به انرژی 14 تریلیون الکترون ولت دست پیدا کنند.


 روز چهارشنبه 4 جولای/14 تیرماه 91، کنفرانس خبری مهمی را در محل آزمایشگاه هسته‌ای اروپا برگزار شد. این کنفرانس به طور زنده در تمام کشورهای سهیم در این پروژه پخش شدپیش از این اعلام شده بود که دانشمندان دو آزمایش مهم برخورددهنده بزرگ هادرون یعنی اطلس و سی.ام.اس، گزارشی از آخرین نتایج جستجوی ذره بوزون هیگز را در کنفرانس فیزیک انرژی بالا در استرالیا که در ماه جولای / تیر برگزار خواهد شد، ارایه می‌دهند؛ اما این کنفرانس غیرمترقبه و پخش تلویزیونی گسترده احتمالا بدان معنی است که شواهد جدی درمورد بوزون هیگز و ویژگی‌های آن یافت شده است.بوزون هیگز، آخرین ذره کشف‌نشده از مدل استاندارد ذرات بنیادی است که واسط تبدیل انرژی به جرم است. سالهاست که دانشمندان در شتاب‌دهنده‌های بزرگ، ذرات زیراتمی را با انرژی زیاد به هم می‌کوبند تا بتوانند نشانی از آن پیدا کنند.در آذرماه گذشته، پژوهشگران سرن در کنفرانسی خبری اعلام کردند که به نشانه‌هایی از این ذره در حوالی انرژی 126 گیگاالکترون‌ولت دست پیدا کرده‌اند؛ اما این نتایج قطعیت آماری لازم را ندارند.قرار است این کنفرانس خبری در پژوهشگاه دانش‎‌های بنیادی (مرکز سابق فیزیک نظری و ریاضیات، آی.پی.ام) که در آزمایش سی.ام.اس ال.اچ.سی مشارکت دارد، به طور زنده پخش شود.

بزرگترين آزمايشگاه فيزيك جهان ( اثبات فرضيه بيد بنگ )8|031391|7|26|3hotnethotnet10000home101137 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 132 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:03

آيا كسي هست كه به اين سوال جواب دهد!!!؟؟

دوچيز در شهر اردبيل يعني جايي كه در آن زندگي مي كنم نهادينه شده است

اولي فرهنگ عزاداري، ودومي ،رعايت نكردن قوانين راهنمايي ورانندگي وحقوق ديگران،

شكي نيست كه فرهنگ عزاداري از نظرمذهب وفرهنگ رعايت حقوق ديگران از نظر حق الناس

وحقوق بــشرهردو داري اهميت خاصي هستند

اما سوال اينجاست!

كدام يك از اين دومورد بيشتر فرهنگ سازي شده است؟

وكدام يك از اين دومورد بايد بيشتر فرهنگ سازي مي شد؟

لطفا ما را از نظراتتان آگاه كنيد

بخش سخنان حكمت آموز و فرهنگي8|031391|7|26|3hotnethotnet10000home101132 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:03

سالروز ازدواجتون مبارک!!!!!!!!

هفته تربیت بدنی گرامی بادا...

8|011391|7|26|3hotnethotnet10000home101130 بیا 2 بهشت...
ما را در سایت بیا 2 بهشت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : jamshid bia2behesht بازدید : 168 تاريخ : چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت: 8:01

آرشیو مطالب

خبرنامه